Wednesday, August 18, 2010

Si celaka Salleh Gregor Samsa

Hi guys..


Ok arini aku nk bercerita sedikit sebanyak pasal tajuk entri ni. Entri sebelum ni aku dah ade ckp sedikit pasal sorg mamat dah sesat dr pegangan agama Islam yg kita sume anuti. Selepas aku kaji sedikit sebanyak akhir nye aku dpt tau lah sape sebenarnye gerangan si Salleh Gregor Samsa ni. Si Salleh ni sorg bdk kampung yg asal dr Kluang, Johor. Belajar pn tak ke mana. Yela dah PMR pn tak ambik. Padan la pemikiran die ni kolot semacam je. Mcm2 die claim pasal status "Islam" n "Melayu" kat IC die menyukarkan aktivit yg die nk buat seharian.

Tadi time aku tgh duk bosan2 aku singgah la sana sini tgk update kt fesbuk. Abg aku pn dapat email pasal mamat ni n of course die sebarkn kt fesbuk la. Ade la beberapa screenshot status mamat ni die upload kt fesbuk. Never mind la bcoz screenshot die tu same gn screenshot yg aku post kat entri sebelum ni. Dan bila dah post kt fesbuk ni kan bermacam2 la komen masuk kat photo album abg aku ni. Disebabkn aku di'tag' kt dlm gmbr screenshot tu so aku pn dpt gak la notification sume tu kn. Dlm byk2 komen tu ade la sorg dua yg bg link mediafire tuk download blog mamat ni. Sape yg capture blog die ni xtau la sbb aku ade try gak nk bukak blog die tp die wat private so frustrated gak la. Kalo korg nak tau lebih lanjut korg download la sendiri kat sini.

Mamat ni mmg dah jauh terpesong. Die dgn selamber mengaku yg diri die ni dah MURTAD dari agama Islam. Alasan konon nya agama ni tak leh diwarisi dari parents kita. Die tak nak blindly terima je agama yg die lahir2 dah dapat status agama Islam. Mmg tak reti nak bersyukur langsung la mamat ni. Lahir kat tanah Melayu, negara Malaysia, bangsa Melayu tapi kutuk Melayu macam2. Melayu ni bangsa yg racist la, bangsa yg mundur la, kalo xd cina konpem Malaysia jadik negara nelayan. Tak tahan betul la aku dgr die ckp ni. Kat sini aku nk petik la salah satu entri kat blog die. Entri ni sebenarnya komen2 dorg kat gambar ape ntah, aku pn xtau sbb gambar tuh takde dlm blog ni. Macam2 ragam, ade yg sokong n ade yg bangkang gile2 percakapan mamat ni. Kalo korg baca aku rasa korg sendiri pn mesti panasa je. Korg layan la ape yg dorg bualkn kat komen2 ni.


Buat pengetahuan korg, Salleh ni yg tgh yg pakai baju hijau tuh


Petikan dari bolg BINTANG KERTAS milik si celaka Salleh Gregor Samsa:


Yesterday · ·
Muhammad Asraff
Muhammad Asraff
ur lips :)
6 hours ago

Anip Fantagero
Anip Fantagero
hey ho lets go!
6 hours ago

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
best nyer cium mulut.....hahahahahha
6 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Sengal, Fahmi!
6 hours ago · Delete

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
hahahahaha. takleh blah fahmi!
6 hours ago

Muhammad Asraff
6 hours ago

Anip Fantagero
Anip Fantagero
weh,bile mau balik jhr daa?
6 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
haritu aku ada balik jap. for the weekend je. tu pun aku buka rumah. tak klua pun. huuu. kau mana? jb? bila balik kluang utk raya?
6 hours ago

Kaesandra Wee
Kaesandra Wee
y tag me?? by d way.. u have a mlh individual presentation next week.. just so u noe... =)
6 hours ago

Anip Fantagero
Anip Fantagero
aku kt jb lg.rabu baru balik kluang.ni mye balik ahad trun kt senai,mybe aku amek die kot.kau dh balik ke ahd ni?
6 hours ago

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
huhuhuhuhuh...jom balik kampung....leh ko dah dapat tiket ke belom???
6 hours ago

Matin Al-barr
Matin Al-barr
dah kenapa qi?
6 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
Kaes - because i was thinking of you :D:D haha. really? do u know who's my group members? i was hoping someone would tell me! add me at ym : llsecretmiseryll and just copy paste.

anip - owhhh. then mye stay smpai rabu gak? aku balik khamis la kot. sbb next week ada class lagi.
6 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
fahmi - balik kluang? haha. aku dah lama doh tak balik kluang! ticket mendanya. haha. aku balik jb drive sendiri kot. kau balik kluang ke?

matin - saja. :P
6 hours ago

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
hahahahha.....soalan tu aku tujukan pada salleh....dier dah dapat tiket ke belom?hahahahh
6 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
hahahaha. takleh blah. takpe. dia boleh balik jb ngan aku. :P
6 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Tiket tak dak. Pemerintah corrupt. Kautim dengan Pemodal tiket untuk sekat tiket. nanti, boleh la dorang jual harga mahal. Aku dah cari awal. tapi tetap habis.

Dorang ni memang lahanat.

BTW, aku tak merayakan benda ni. Bagi aku perayaan yang disambut oleh orang Melayu/Muslim di Malaysia adalah bulshit.... Read More

Dan aku sendiri rasa nak kikis perkataan 'Melayu' dari IC aku ni.

Bagi aku, apa yang orang Melayu buat, aku akan jadi di sebaliknya.

Kalau orang Melayu sembah Allah, aku akan sembah Gautama Buddha. Kalau orang Melayu bina masjid, aku sendiri yang akan bakar masjid tu.

Get it?!

Perayaan orang Melayu adalah kelakar dan bodoh.
5 hours ago · Delete

Aida May
Aida May
Dude, you look stoned.
Gahahahahaha!
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
haha. takyah nak berfalsafah kat gmbar ni salleh :P

pjg gila kau tulis. haha.
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
aida - yeah i do. haha. in most of my pictures. i think it's the hair. haha.
5 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Gua pissed off!

http://bainunwaheeda.blogspot.com/2009/09/oh-beradat-nya-malayau-malayau-ni.html#comments

Melayu sebenarnya, bukan bangsa yang wujud. Bodoh dorang ni.
5 hours ago · Delete

Matin Al-barr
Matin Al-barr
oh..i nak tidur lah..baru balik class 5 min..haha..
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
hahahaha. relaxxxxxxxx.
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
matin - ok ok,go sleep. i dah cukup tido harini. now watching whose line is it anyway. :)
5 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Sorry beb. Aku memang racist. Dan racist tu adalah salah satu polisi kerajaan.
5 hours ago · Delete

Aida May
Aida May
Hahahahah! It's the facial expression. And you look freaky pale. You seriously need to eat more stuffs.

Ps: you sure it's the hair and not ....?

:P
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
haha. we all know the war between races are inevitable. now pun dah too many occurances. malaysia is really just hiding behind a mask. nothing surprises me about what happens now.
5 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Aqi, Sori sebab aku terpaksa remove aku punya tag dari gambar ni. Too many Malays here. Aku rasa annoying.

See ya, later!
5 hours ago · Delete

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
aida - hahaha. because of the flash. and hey im not that pale ok. i do eat! I EAT ALOT!

haha. and not what? :P
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
salleh - HAHAHAHAHAHA! tak boleh blah. yeah ok. :) it's your choice dude. we are all entitled to it. :)
5 hours ago

Aida May
Aida May
Ganja, dude!! Hahahaha!
You gotta take pictures without the flash. You dont need to look paler than you do.
Riiiiiiight, you eat. Mmmhmmm.

You pics giving me ideas. I'ma photoshop my pic on some drunk.
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
aida - wtf? hahahaha. yeah i'll try takin pictures without the flash. but i doubt it. :P only when it's not dark. haha.

AND YES I DO EAT! ALOT!
5 hours ago

Aida May
Aida May
"Salleh Gregor Samsa: Fuck Malays!"

I like that. However, modify it to "F**k stupid irresponsible unreasonable fanatical Malays...and Chinese and Indians and Lain-lain". Some of em are nice. :D

Aqi, you cant be eating a lot when you're stick thin. Get a new mirror, dude. Hahahaha. Oh, yeah, I've you go on msn, I wanna send you a song. It's so addictive.
5 hours ago

Aida May
Aida May
*if you
5 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
I am racist and I am degil. Fuck Malays! Jangan salahkan sesiapa kalau satu hari nanti, ada ahli keluarga sesiapa, kawan-kawan kita yang berwajah seperti Melayu, adik kita yang dirasakan Melayu, ditikam di tepi jalan oleh bangsa lain.

Salahkan orang-orang Melayu yang punya pegangan kuat pada bangsa mereka, dan membenci bangsa lain tanpa sebab.

Jangan salahkan bangsa lain. Salahkan bangsa Melayu tu sendiri.... Read More

Having this 'Melayu' word printed on my IC is the only sin I've commit.
5 hours ago · Delete

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
ok. gmbar ni dah jadi mcm forum. hahahaha.
5 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Sori lagi sekali beb. Aku dah remove tag. Ingatkan dah tak ada notification lagi. Ditambah pulak, ada yang membalas.
5 hours ago · Delete

Aida May
Aida May
Hahahahaha, I like your view on race. Cant comment too much. Already getting hate mail from Arab Muslims.

Aqi, it's good to have a forum!
:D
5 hours ago

Naqibah Alhabshi
Naqibah Alhabshi
yeah..almost kn aqi kn?? btw,lame giler x nmpak you nw i noe why..lol
5 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
HAHAHAHA, now u knw y what? :)
5 hours ago

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
salleh lu kalo emo nanti gua hadiahkan lagu sunnyday real estate....lu nak tak?
4 hours ago

Ema Hashim
Ema Hashim
no wonder i have 97 notifications. UUUUUU!!!
4 hours ago

Aqi Yamashita
Aqi Yamashita
hahahaha. sorry. disappointing right? HAHA.
4 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Hi cute Maisarah. Mana kau tau aku Melayu? Mana datangnya Melayu tu? Do some research. Aku malu sebab terpaksa bawa nama 'Melayu' ke hulu dan ke hilir atas IC aku.

Kalau aku Melayu sekali pun, I dont have any right to deny other's faith or shit.

And Maisarah, kalau satu hari nanti kau kehilangan someone yang kau sayang disebabkan oleh racial hatred yang dipopularkan oleh bangsa ni, sila lah jangan salahkan bangsa lain, ok?... Read More

Sila tengok apa yang telah satu bangsa ni lakukan pada bangsa lain, dan silalah sedar bahawa apa yang ada sekarang ni, tak akan ada tanpa adanya bangsa lain.

Nak harapkan bangsa Melayu? Alamatnya, Malaysia hari ni, akan jadi sebuah negara nelayan, I bet.

Ask yourself. Sapa yang buat Facebook? Melayu?

Siapa yang pertama cipta kereta? Melayu?

Siapa yang cipta gitar? Melayu?

Siapa yang cipta kamera? Melayu?

Siapa yang buat peta? Melayu?

Apa yang Melayu ada? Ghazal? Itu bukan Melayu punya.
Melayu cuma ada pointless pride je, beb.
4 hours ago · Delete

Ema Hashim
Ema Hashim
sokay sokay. i love this look on u bebeh! teringat zaman kita selalu get high bersama. *konon2 je*
4 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Fahmi, gua tak emo. Gua marah!

Kalau aku tak ada perasaan marah ni, aku yakin anak sedara aku semua pun akan jadi Melayu Asshole macam generasi Melayu yang ada skang ni.
4 hours ago · Delete

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
yeahhhh tul2....jom lepak embrace...
4 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Ada ramai Melayu tak kat sana? Kalau Melayu murtad, aku boleh je lepak.
4 hours ago · Delete

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
sume dah di baptiskan untuk erase race.....sume manusia je kat saner....takder bangsa....hahahah
4 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Ok, boleh kalau macam tu. Aku suka tempat yang tak ada race. Kalau ada pun, Grey Race- Bad Religion. Aku memang pantang dengan Melayu ni. Kalau aku jadi balik kampung, dan mak aku suruh aku pi sembahyang Raya dekat Masjid/Surau Melayu, aku akan bakar tempat tu. Kalau abang-akak aku paksa, aku sanggup putus sedara.

I am serious.
4 hours ago · Delete

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
hehehehe...
4 hours ago

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
for those malays yg dah murtad and kononnya malu dengan bangsa sendiri (sedangkan mereka tak sedar yg org mcm mereka tu la yg memalukan bangsa melayu), mulut lancang bermain kata-kata, memperbodohkan tuhan dan agama sendiri, and being so proud dgn pegangan mereka yg kononnya hidup ini bebas, the so-called-FREEDOM. let the Almighty judge us. one day, semua manusia akan kembali padaNya and dihukum dgn adil.
4 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Yeah, let the Almighty judge us. Tapi, kelakarnya bila sekarang ni, you tend to be like Almighty nak judge me, based on my view.

Almighty Maisarah.

And, I dont think I am the one who memalukan bangsa Melayu. I have nothing to do with it. Yang memalukan bangsa itu adalah mereka yang punyai pointless views and shit. Those asshole who conform everything. Yang senang kena tipu dengan pemerintah yang terang-terangan adalah racist.... Read More

Kalau betul Melayu hebat, kenapa perlukan Ketuanan?

Haha.

Almighty Sarah!
4 hours ago · Delete

Ema Hashim
Ema Hashim
AMINNNN.
4 hours ago

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
lalalalalala...buah cempedak di luar pagar ambik galah tolong JOLOK kan.......
3 hours ago

Haniff Zain
Haniff Zain
wow dah mcm forum ni.
3 hours ago

Ema Hashim
Ema Hashim
Aqi why dont u just delete this photo. Some racist bigot who is way over his head is trying a little too desperately to turn everyone against Malays, which is funny really..because that's basically means he's telling the world how a big hypocrite he is, distorting his own culture and religion for the sake of being such a 'non-conformist' to the ... Read Moresociety at large. I don't know the reason why someone could hate so much,but I feel sorry for you dude for turning up the way you are now. Seriously.

But words would only remain just words typed out in this stupid facebook. Maisarah is just giving out her insights, and there you go making some stupid assumptions her playing God. CHILL IT DUDE.
3 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
BTW aqi, one of your friends yang political viewnya di-link-kan pada blog Kelab Umno jakarta, sudah merequest untuk jadi kawan aku.

See, life is good!
3 hours ago · Delete

Khairul Fahmi
Khairul Fahmi
sex and drug and rock and roll!!!
3 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Haha. Kalau benar kau pride sangat dengan bangsa tu, kenapa kau masih gunakan bahasa penjajah, wahai cerdik pandai.

I am not desperate and I am on the same boat as you. We both are racist. Tapi, kita melawan pihak yang berlainan. Dan, it is pathetic untuk kau terus senang-senang kata yang aku distorting my own culture and religion.

Kau tau apa religion aku? Senang betul kau nak Islamkan orang, kan?... Read More

Ok, Aqi. Kalau kau nak padam, aku tak kisah sebab aku tahu, semua orang ni pengecut. Belajar tinggi-tinggi. Tapi, i.q dan kesediaan untuk menerima kenyataan memang tak ada. Sori, aku sudah judge orang senang-senang. Thanks to you people yang mengajar aku benda ni.
3 hours ago · Delete

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Fahmi, jangan sebut perkataan tu depan diorang ni. Nanti terus mengucap dorang kat depan skrin sebab terkejut yang Aqi ada kawan junkies macam aku ni. Silap-silap, Aqi yang akan hilang kawan.

Ok guys, see you all in hell!
3 hours ago · Delete

Ema Hashim
Ema Hashim
eh chup, Aqi, dont delete this photo ah. it's highly entertaining. Let see who'll laugh the last laugh :)
3 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Pastinya kelompok-kelompok yang jumud akan kalah, dan si junkies yang tak bekepercayaan ni, akan menang.

Percayalah, cuma pemikir yang akan menang. Dan yang mengikut, akan selalu kalah.
3 hours ago · Delete

Saiful Anwar Hamdan
3 hours ago

Ema Hashim
Ema Hashim
Kalau kau cakap aku berbahasa penjajah, aku tak kisah, tapi kau tu apa? Berbahasa MELAYU juga. :)

tapi mungkin kami kelompok2 jumud ni naif pada pandangan kau. tak sematang pemikiran kau. tak sehebat tindakan kau.

But talk is cheap dude, just because we have different ideas on living and thinking, tak bermaksud aku berfikir dengan hati yg buta, atau kau akan menang dengan pemikiran kau yang penuh kebijaksanaan tu. menang apa aku pon tak tahu. mungkin menang pertandingan dalam dunia rekaan kau sendiri lah kot. Tahniah!!!!!... Read More

haha. Ok lah, dah malas.

Selamat berpuasa dan salam Aidilfitri kepada semua.
3 hours ago

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
almigthy Sarah? haha. lawak. ckp mcm org tak beragama. or mungkin kau mmg tak beragama? bangga sgt dgn murtadnya diri kau tu. apa kau dpt?

oh si Salleh ni dah tak blh org nk click profile dia dah, tade gmbar dah. apsal tak approve je kwn kami td? baru la famous sikit hujah2 kau nnt. bagi semua org baca. ok? pengecut!

tetiba je ckp psl menang ... Read Morekalah. apa yg cuba kau perjuangkan sebenarnya? gay rights? perjuangan org racist yg takde race? melayu yg tak mengaku melayu? islam yg murtad? haihh sedar2 la k. tgk cermin muka tu melayu habis, kt IC tulis agama islam. tp tak sedar diri. bangga sgt la tu. hypocrite. sedih betul tgk anak bangsa sendiri jadi mcmni.
2 hours ago
AbdulHakim AbdulRazak
AbdulHakim AbdulRazak

haha klaka aku bace fakta yg ditulis oleh saleh gregor samsa ni.

quote saleh."Bagi aku, apa yang orang Melayu buat, aku akan jadi di sebaliknya."
-Takde orang marah pon kalo ko nk terjun laut.
... Read More
quote lagi"Kalau orang Melayu bina masjid, aku sendiri yang akan bakar masjid tu."
-samseng nya ko. buat apa la ko sebok2 nk bakar masjid?lagi baek bakar sampah ke ape ke.dari dok sebok nk bakar masjid.
ni la orang yg tinggi sgt blaja ni.sampai tak sedar dari mana ko tu datang.
2 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Thanks. Tapi, ini bukan dunia rekaan aku sendiri. Ini realiti. Golongan bijak pandai saja yang tak nampak benda ni. Junkies murahan dan bodoh macam aku je yang akan sedar akan realiti dunia.

See, pandai pun kau bercakap macam orang yang gunakan otak, bila kau cakap kau tak berfikir dengan hati yang buta.

Alhamdulilah.... Read More

p/s aku berbhasa melayu sebab dulu, aku cuba buktikan yang bahasa inggeris adalah bahasa penjajah dan kita perlu bangga dengan bahasa kita sendiri. Akhirnya, aku silap. Dan akibatnya, aku tak pandai berbahasa inggeris.
2 hours ago · Delete

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Hakim, aku sekolah tak pandai mana. PMR pun aku tak ambik. That's why aku ni jadi bebal macam ni- having a conversation dengan a bunch of assholes yang lupa dorang ada otak dan otak tu harus mereka gunakan sendiri. Bukan mengikut arahan tradisi, agama atau apa sekali pun.

Oh, kau perlu ikut perkembangan semasa untuk faham pasal masjid tu.

Ok?
2 hours ago · Delete

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
So far, aku memang tak beragama. So far la. Life is a learning process. Kalau satu hari aku jumpa reason untuk aku peluk agama, aku takkan malu untuk peluk agama tu, dan lakukan apa yang perlu aku lakukan. Ok?

Aku tak nak approve sebab aku malas nak melayan karenah manusia yang...oh, tak boleh nak cakap kat sini.

Aku sedar diri aku siapa dan agama yang ditulis dalam IC aku tu, bukan agama yang aku pilih. Tapi, agama yang mak ayah aku anuti. Aku respect dengan pilihan mak ayah aku. Tapi, untuk aku, biarlah aku fikirkan sendiri apa yang baik untuk hidup aku.... Read More

Tak guna kalau dalam IC tulis Islam, tapi tak pernah nak praktikkan. Betul?

Aku memang bangga jadi diri aku sendiri sebab sekurangnya, aku jalani hidup aku sepertimana yang aku nak. Tak ada fear, tak ada apa. Cuma ada aku, dan hidup aku. Dan aku tak perlu jadi macam lembu yang kena cucuk hidung.

Memang aku pengecut. Tapi, aku ada sikit guts untuk jadi diri aku sendiri.
2 hours ago · Delete

AbdulHakim AbdulRazak
AbdulHakim AbdulRazak
sedih nya aku dgr cite ko.tapi pasal masjid tu..asal kan name pon masjid ..ia tetap rumah Allah.Rumah Allah tak baik untuk dipersendakan.ko nk kutuk melayu ke ape ke..nk murtad ke..ko punye pasal la.jgn persendakan ISLAM.ko tau tak?
kenapa islam tu dipandang hina oleh agama laen?
sbb manusia cam ko la..name je islam..tapi merendah-rendahkan islam.ape point ko sebenarnye?nk jatuhkan islam ?ke nk dikenali ramai di facebook?
2 hours ago

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
Kau nk ckp byk belagak kt dunia ni pn tak guna jgk Salleh. Jadi la mcm apa yg kau nk, tak beragama ke, tak berpegangan ke. Tunggu je la bila tuhan dah panggil kau blk. semoga hati kau yg buta tu dpt sikit cahaya hidayah dari Allah SWT sebelum kau temui ajal kau. Maybe time tu baru mata hati kau terbuka luas. org lain ckp apa pn tak guna jgk. hati mati.

MAY GAUTAMA BUDDHA,JESUS CHRIST OR WHATEVER GODS U PREFER BLESS UR SOUL :)
2 hours ago

Zaxxie Trixxie
Zaxxie Trixxie
mat salleh. u got problem with malays? islam? beware of your word. ape pegangan hidup kau. kau bangga dgn diri sendiri. good for you. org macam lu ni x memalukan. kthxbai
2 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Oh, aku Islam? Senang kau nak islamkan aku, eh?

Anyway, aku tak ada masalah dengan masjid atau apa. Atau mana-mana kuil dan tokong. Bagi aku, itu adalah tempat yang perlu direspect oleh sesiapa pun tanpa kira bangsa atau agama.

Cumanya, tak adil bila di Shah Alam, hak penganut hindu untuk membina rumah agama mereka dinafikan. Aku kata aku akan bakar, kalau aku dipaksa. ... Read More

"kalau".

Aku bukan nak jatuhkan sesiapa sebab bagi aku, aku pun tak nak orang jatuhkan aku. Tapi, bila orang-orang yang macam....(aku tak boleh nak tulis sini) senang-senang nak judge aku sebagai Islam just because of my IC, aku marah la. Sebab atas alasan tu, banyak benda aku tak boleh nak buat.

Dan, sangat kelakar kalau aku buat semua ni sebab nak dikenali ramai. Kenalan aku di dunia realiti dah pun cukup ramai. Buat apa aku nak curi perhatian orang kat sini.

Sebab itu bukan aku. tapi, yang lain-lain di atas, aku tak sure la.
2 hours ago · Delete

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Yeah Sara, aku pun percaaya pada tu. Sebab aku yakin, cuma tuhan yang mampu judge aku. Bukannya autoriti, atau sesiapa sekali pun.

Aku tak harapkan sesiapa bless my soul buat masa ni. tapi, kalau aku dah jumpa siapa yang aku nak, aku akan letak kat status facebook.
2 hours ago · Delete

Wan Mohd Redzuan
Wan Mohd Redzuan
Kerana kemarahan kau kepada segelintir manusia yang berbangga dengan bangsanya, dengan sewenangnya kau mempersendakan agama orang lain...
aku tak kisah kau nak cakap melayu macam ape sekali pun...
kerana aku pun tahu banyak yg telah di bonzaikan dengan semangat perkauman dari orang yg tak bertanggunjawab... tapi aku rasa tak elok lah kalau kau ... Read Morememperkotak-katikkan cerita agama... agama ape pun kau nak anuti, itu hak kau... Sekalipun kau membenci melayu, janganlah kau marahkan mereka yang bagi kau adalah orang yang mengikut tanpa memikir... bukan caranya dengan memaki hamun... kita belajar dengan mudah dan cuba membincangkan dengan baik... kalau semua nak maki2... sampai bila pun takkan ade yang menang... kerana bagi aku kedua-dua pihak akan mengatakan dia yang menang... tak perlulah kita berbangga dengan bangsa kita... kerana bagi aku semangat mempertahankan kepentingan bangsa ni datangnya dari orang yang hendak melihat dunia ni hancur... So kita ni sebenarnya sama...
2 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Ok, Aqi. akhirnya, aku jumpa seorang kawan kau yang boleh diajak berbual dengan saniti.

Yay!
2 hours ago · Delete

Wan Mohd Redzuan
Wan Mohd Redzuan
aku komen ni bagi semua orang tau....
bukan pada salleh atau hakim atau sarah... semua kene... termasuk diri aku... Kita belajar dari apa yang terjadi... so cuba mengurangkan kejadian2 menghina agama orang lain... aku nak hidup, kau nak hidup, semua orang pun nak hidup....
guna otak untuk berfikir...
bukan dengan emosional... sampai bila pun dunia ni tak aman... hilangkan perasaan benci... kita sama 2 belajar...
2 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Ok, aku tak kenal kau. tapi, I am glad you are here. Hahaha. Finally, the brain has come to the right place, beb!
2 hours ago · Delete

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
aku marah, sbb dia mempermainkan tuhan. ckp mcm takde akal,takde agama. org yg berfikiran waras takkan ckp semua mcmtu. kesian mak bapak bela dari kecik tgk anak bila dah besar jadi mcmtu.
2 hours ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Tapi, bukan ke tindakkan kau tu seolah kau mahu jadi macam tu?

Ok, kesian pada mak aku. Tapi, rasanya dia akan lega kalau sedar yang anaknya sedang belajar pasal hidup. Dan dia rasanya akan lebih lega kalau dia tahu anak dia lakukan sesuatu yang benar-benar dia tahu.

Macam aku cakap, life is a learning process. Kalau aku rasa mana-mana agama tu ... Read Morebenar satu hari nanti, aku takkan malu-malu untuk anutinya. Dan aku akan letakkan di status facebook aku sebagai tanda aku tak malu untuk memeluk mana-mana agama yang aku yakin adalah benar (setelah aku kaji dan fikirkan untuk kegunaan diri aku sendiri).
2 hours ago · Delete

Wan Mohd Redzuan
Wan Mohd Redzuan
apa agama pun yang kau anuti itu adalah atas diri kau sendiri... jangan lakukan seperti ape yang telah di lakukan oleh orang2 yang tak bertanggungjawab... sama2 kita harapkan supaya kita tak lagi mempermainkan isu agama... kerana itu adalah misi orang2 yang nak menghancurkan kita... aku rasa korang paham dengan maksud aku tentang orang yang nak ... Read Moremenghancurkan kita... dunia ni untuk semua... bukan untuk kaum2 tertentu... warna kulit bukannya ukuran... belajar dari apa yang berlaku untuk memperbaiki diri dan kehidupan kita... orang akan gelak bila tengok kita saling bertelagah... kata maaf adalah benda yang terbaik... jangan ego... aku pun nak minta maaf kerana tiba2 memandai-mandai nak nasihatkan orang padahal aku pun tengah belajar... hehehe.... peace... kepada mai n salleh n hakim n semua lah...
about an hour ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
See? This dude, ada otak. Ok, dah la. Aku nak temankan kawan aku berbuka. Kesian dia makan sorang-sorang. Lain kali, kita sambung lagi. Sorry for notification yang banyak.

See ya, good people!
about an hour ago · Delete

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
ini bkn sbb org yg tak bertanggungjawab, yg nk permainkan isu agama. tp datang dari sorang org MELAYU yg lahir sbg ISLAM dari ibubapa yg beragama ISLAM. org islam yg memperlekehkan agama and tuhan sendiri. bkn org cina india. sgt kesian aku tgk org mcmtu. sgt sgt la kesian.

bangsa dan agama tu dua hal yang berbeza. ingat tu.
about an hour ago

Salleh Gregor Samsa
Salleh Gregor Samsa
Ok, apa guna kalau aku claim diri aku Islam, hanya semata mak ayah aku islam? Dan dalam masa yang sama, aku tak percaya akan semua tu? maksud aku ideanya? Ini contoh.

Bukankah lebih baik, kalau aku anuti agama tu atas pemahaman aku sendiri. Agama adalah apa yang kita percaya, bukan apa yang diberikan kepada kita bulat-bulat.

Tak guna kalau kita claim diri kita beragama, tapi kita tak faham akan agama tu sendiri, kan?... Read More

Agama ni, bukannya macam ladang kelapa sawit yang boleh diturunkan dari generasi ke generasi. Ia something yang special. Get it?
about an hour ago · Delete

Maisarah Bakari
Maisarah Bakari
pandai kau berkata-kata ye. tp kesian, kau tak faham jgk dgn konsep agama tu sendiri. takpe la, at least org islam yg tak ikut ajaran islam sgt pun, sbyk2 dosa dia buat, akhir nnt masuk syurga jugak. tapi bukan utk org MURTAD. bangga plak tu murtad. pelik aku.

"Dan sesiapa di antara kamu yang murtad dari agamanya (Islam) lalu dia mati sedang dia ... Read Moretetap kafir, maka orang-orang yang demikian rosak binasalah amal usahanya di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya." [al-Baqarah 2:217]

ok lah, takde guna aku bckp ngn org mcmni. semoga kau sempat la bertaubat ye sebelum kau mati. bye-bye!
57 minutes ago

Aida May
Aida May
Hahahahahah!!

"Agama ni, bukannya macam ladang kelapa sawit yang boleh diturunkan dari generasi ke generasi. "

That is so true!! I kinda thought I was the only one who felt that way about religion. Man, it's good to know ppl like you are around....Read More

:D
13 minutes ago

Diyana Ismail
Diyana Ismail
IM UNTAGGING MYSELF!
23 seconds ago


Ntah la, aku dah tak tau nak ckp ape lg pasal budak ni. Cuma aku doakn agar Allah buka balik pintu hidayah kat die ni. InsyaAllah..

Sponsor Links

Learn Photoshop In Just 2 Hours
Master The Basics Of Adobe Photoshop In Under 2 Hours With Easy To Follow Instantly Accessible Online Video Tutorials!
Need to see to believe!
http://www.learnphotoshopnow.com

The CopyCat Cookbooks: Fast Food Recipes
Over 500 Recipes From All Of America's Most Popular Restaurants And Fast Food Chains
Great Sales Page - Great Value - Wide Open Niche!
http://www.fastfoodrecipes.net

Complete Guide To Making Money While You Sleep
330-page EBook (over 115,000 Words)
Absolutely Packed With Info And Ideas On All Aspects Of Making Money While You Sleep!
http://www.money-while-you-sleep.biz/complete-guide.html