Saturday, August 28, 2010

Rempah Nasi Bukhari Hasnah


Salam semua warga Malaysia dan segala warga negara di seluruh dunia tak kira lah di mana korang berada. Entri kali ni aku nak promote rempah nasi Bukhari yang dihasilkan oleh mak aku sendiri dinamakan Rempah Nasi Bukhari Hasnah =) Rempah ni sebenarnya berasal dari Arab Saudi di mana mak aku dapat dari seorang chef yang bekerja di istana di negara tersebut. Tapi mak aku takde lah ambek bulat-bulat je resepi chef tu. Mak aku topup-topup lah sikit-sikit rempah tu. Then jadi lah rempah yang special ni..hehe


Okay buat pengetahuan korang semua rempah ni dah lame dah berada di pasaran secara kecil-kecilan terutama di negeri kelahiranku Negeri Terenganu Darul Iman. Rempah ni dah berada di pasaran Kuala Terengganu sejak tahun 2002 lagi iaitu tahun pertama mak aku start jual rempah ni. Sehingga sekarang, semua maklum balas yang kitorang terima adalah positif. So, korang yang belum pernah try lagi resepi ni tak perlu lah ragu-ragu lagi kerana dah sedia maklum rempah ni sangat-sangat diterima ramai.


Pada awal perniagaan mak aku hanya menjual kepada kenalan dan sedara-mara sahaja. Tapi bila musim perayaan ada sedara-mara yang tinggal di luar Terengganu pulang ke kampung beli secara borong. Sejak tu, mula lah perkembangan perniaagaan rempah ni di luar Terengganu. Antara sedara aku yang selalu beli secara borong adalah yang berada di Rawang, Selangor dan juga Alor Setar, Kedah. So pada siapa-siapa yang berada di sekitar dua kawasan ni, aku rasa tak hairan lah kalau korang pernah jumpa rempah ni yek =)

Buat pengetahuan korang lagi, rempah ni selalu mendapat tempahan yang banyak di musim perayaan terutamanya perayaan Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidil Adha. Hah apa lagi, raya pun dah nak dekat ni, so korang jangan lah lepaskan peluang untuk hidangkan menu baru di hari yang mulia nanti =) Kebiasaannya di musim perayaan mak aku akan buat lebih lah sikit rempah ni untuk mengelakkan kehabisan stok.


Resepi ni juga disertakan sekali cara penyediaannya. So pada siapa-siapa yang belum pernah atau tak pandai menyediakan Nasi Bukhari Hasnah ni tak perlu lah risau dan ragu-ragu lagi kerana semua orang boleh menyediakannya secara jayanya. So pada siapa-siapa yang nak order boleh lah PM aku via Facebook aku or just leave your comment here with your email yek =)

Sponsor Links

Learn Photoshop In Just 2 Hours
Master The Basics Of Adobe Photoshop In Under 2 Hours With Easy To Follow Instantly Accessible Online Video Tutorials!
Need to see to believe!
http://www.learnphotoshopnow.com

The CopyCat Cookbooks: Fast Food Recipes
Over 500 Recipes From All Of America's Most Popular Restaurants And Fast Food Chains
Great Sales Page - Great Value - Wide Open Niche!
http://www.fastfoodrecipes.net

Complete Guide To Making Money While You Sleep
330-page EBook (over 115,000 Words)
Absolutely Packed With Info And Ideas On All Aspects Of Making Money While You Sleep!
http://www.money-while-you-sleep.biz/complete-guide.html